Na smartphony s Androidem a iOS se dostala nová verze populárního grafického benchmarku, GFXBench 5.0. Hlavní novinkou je přidání zatím nejnáročnějšího grafického testu Aztec Ruins, který běží na maximální detaily v rozlišení 1440p. Pokud budete mít s rozjetím ve vašem smartphonu problém, můžete přepnout na 1080p. Test běží v OpenGL, je však kompatibilní s Vulkan a Metal API.
Jeden z nejnáročnějších benchmarků pro smartphony - Aztec Ruins:
Protože je test kompatibilní mezi OpenGL a Vulkan, můžete si přímo na vašem smartphonu ověřit, jak se výrobce popral s optimalizací grafického výkonu pro Vulkan. Pokud vás zajímají kulisy testu Aztec Ruins, připomínají nám tak trochu svět Tomb Raideru. Test Aztec Ruins je jedním z nejnáročnějších grafických testů, které jsou v současné době na smartphonech dostupné. Mezi další benchmarky, které dokážou běžet na OpenGL i Vulkanu zároveň, patří 3D Mark (test Sling Shot) či Basemark (test Basemark GPU).
V redakci jsme test vyzkoušeli na Samsungu Galaxy Note 9 a tady jsou výsledky:
Aztec Ruins Vulkan (High Tier) - 526,0 frames (8,2 fps)
1440p Aztec Ruins Vulkan (High Tier) Offscreen - 629,3 frames (9,8 fps)
A jak se vedlo vašemu smartphonu?